Lokale marketingstrategier for din virksomhed

Lokale marketingstrategier for din virksomhed

februar 7, 2023 Slået fra Af admini

Mange lokale marketingstrategier involverer skræddersyet nogle afprøvede markedsføringstaktikker for at bringe den lokale kundekreds ind. Disse ideer kan hjælpe dig i gang med at opbygge din egen succesfulde lokale marketingstrategi.

 

Mens du navigerer i det turbulente marketinghav, skal du ikke miste et af dine mest betydningsfulde målgrupper af syne: dit lokale marked. Du skal dog muligvis bruge nogle målrettede strategier for at nå ud til denne målgruppe. Lokal markedsføring adskiller sig fra andre markedsføringsmetoder, da den læner sig meget op af at opbygge relationer i dit nabolag eller inden for en vis radius af din virksomhed.

 

Hvad er lokal markedsføring?

Lokal markedsføring er en form for markedsføring, der specifikt retter sig mod kunder, der bor inden for en vis afstand fra virksomhedens placering. Denne metode giver virksomheder mulighed for at markedsføre varer og tjenester til potentielle kunder, der bor i en bestemt by eller et bestemt postnummer. Små virksomheder overser ofte denne marketingstrategi, da mange af dem tager deres markedsføringssignaler fra større konglomerater.

 

Brug disse markedsføringstaktikker til at hjælpe dig eller dine kunder med at vinde forretning i dit samfund.

Giv væk gratis prøveperioder eller en procentdel rabat på tjenester

Dette er en fantastisk måde at få folk til at opleve dine fantastiske tjenester og/eller produkter. Samtidig er det en fantastisk måde at generere leads på. Bare sørg for, at de giver deres e-mail og andre oplysninger, du måtte finde værdige (telefonnummer, fysisk adresse, for- og efternavne osv.), før du giver dem væk.

 

Fremhæv et nyt produkt

På din hjemmeside, skal du fremhæve det nyeste og bedste (eller noget du virkelig gerne vil fremhæve), så det giver folk en synlig og hurtig mulighed for at købe noget. 

 

Et eksempel kan være fra Apple, de har som deres banner pt. hvor de fremhæver iPad Pro. Faktisk, hvis du går til deres hjemmeside, vil du se, at de har en skyder, der faktisk fremhæver tre produkter på roterende basis. Ikke dårligt!

 

Har du ikke en hjemmeside? Besøg og køb hjemmeside fra MyOnline.

 

En klar opfordring til handling

Hvis dit mål er at få folk til at deltage i et webinar, tilmelde dig en e-mail-liste eller endda gøre krav på en kuponkode, så gør det nemt og overskueligt, så de forstår præcis, hvad de laver.

 

Essensen af ​​traditionel markedsføring er at finde dine kunder. Du når ud til dem, hvor de er, mens inbound marketing giver dine kunder måder at finde dig på. Begge er effektive til at nå ud til en bestemt målgruppe. Igen, bare fordi en er nyere, gør den ikke nødvendigvis rigtig (eller mere rigtig) for din virksomhed.

 

Nå ud til journalister

Din marketingplan bør indeholde en strategi for at få journalister til at dække din virksomhed. Start med at sende dine pressemeddelelser til dem. Hvis de skriver en historie, vil flere mennesker vide om dig, og det er gratis annoncering for din virksomhed.

 

Tilskynd til henvisningsmarkedsføring

Mund-til-mund markedsføring er gennemprøvet. Det er en ubetalt form for promotion, hvor dine tilfredse kunder fortæller andre om din virksomhed, og hvad de kan lide ved den. Det er troværdigt, det er gratis og det virker.

 

Du kan tilføje et henvisningsprogram til din marketingplan. Med denne type mund-til-mund markedsføring skaber du incitamenter for folk til at henvise andre til din virksomhed. Uanset om du tilbyder en særlig rabat eller gavekort, kan henvisningsmarketing hjælpe med at vokse din virksomheds brand.